13 ноември 2009

Breastfeeding за напреднали

Кърменето е онова нещо, за което се иска инат, усилия, знание или традиция. (Да, и малко късмет.)

Традицията беше прекъсната миналото поколение, поради което Градската Самодива е кърмена само за красота. За нея обаче кърменето е идеология, леснина- и фитнес.

Понякога оставах удивена как някой може да качи 30 килограма за 9 месеца, като наум пресмятах какви количества храна трябва да изяжда. Още по-изумена оставам, когато чуя, че всичките килограми са смъкнати основно с кърмене.

И аз съм от щастливките, за които производството на мляко топи калории. В първите дни след кърмене се чувствах буквално като изцедена. Сега, ако не си мажа филиите с масло, почват да ми се броят ребрата.

Когато се заемеш с фитнес, тялото започва да действа по-икономично и ако не смениш режима или не увеличиш натоварването, отслабването спира. Изпробвала съм го с няколко различни вида двигателни режими- айкидо, тежести, бягане, катерене...

С кърменето обаче всеки ден трябва да превърна определено количество храна в подходяща смес от мазнини, протеин и въглехидрати- няма начин процесът да стане по-икономичен. Затова и свалянето на килограми става по-продължително и ефективно.

Ето една статия, която коментира точно това. Статията стига до извода, че не трябва да се прекалява, но каквото и да правим, това са си няколкостотин калории на ден.

В болничната стая бях малко кисела, след като съквартирантката ми показа вече плоското си коремче след два дни кърмене, но след като ефектът почна да се проявява и при мен, останах доволна.

Трудно е да не се кефи човек на кърменето, но всеки път се сещам за историите на майки, неуспели да кърмят. Е, надявам се да не съм била много арогантна и да не се превръщам в лактофашист. Все пак не е задължително да имаш цици и да кърмиш, както и не е задължително да притежаваш мозък и да го използваш за математика.

Няма коментари:

Публикуване на коментар